GRODZISKNews

Sprzedajemy w sieci i razem damy radę! Jak właściciele sklepów idą z duchem czasu4 min na czytanie

GRODZISK - Sprzedajemy w sieci i razem damy radę! Jak właściciele sklepów idą z duchem czasu - myregion

W czasie pandemii handel detaliczny bardzo ucierpiał, obroty spadły nawet o 50 procent. Właściciele sklepów różnie sobie radzą, a w Grodzisku stworzyli grupę na Facebooku pod nazwą „Ratujemy lokalne biznesy Grodzisk Wlkp.”. Reklamują się hasłem: Sprzedajemy, kupujemy…. marchewki, ciuchy, kwiaty, kosmetyki, buty, pomidory i wszystko to co znajduje się w naszych sklepach. Razem damy radę!

Do tego pomysłu przekonała się niedawno Magdalena Matuszewska ze sklepu Kemod. Opublikowała do tej pory dwa filmiki, na co dzień zamieszcza zdjęcia. – Zawsze zastanawiam się jak mają wyglądać. Bardzo mi zależy żeby były spójne, sama je robię, wymyślam i aranżuję – mówi pani Magdalena. – Cieszę się, bo klientki nazywają je artystycznymi. Sprawia mi to dużo radości, więc na pewno będę rozwijać profil sklepu w internecie – podkreśla właścicielka sklepu Kemod. 

Promocję i sprzedaż w internecie chwali również Elżbieta Hanisch ze sklepu Eli-Mar, która w handlu pracuje już 40 lat, a od 20 lat na swoim. Profil sklepu na Facebooku założyła już kilka lat temu, a filmiki publikuje od 1,5 roku. Na początku długo się zastanawiała jak się przygotowywać, jednak po czasie stwierdziła, że spontaniczne filmiki wychodzą jej najlepiej. Planuje co chce zareklamować, włącza telefon, opowiada i prezentuje dokładnie ofertę sklepu. – Nie spodziewałam się na początku, że będzie taki odzew – mówi pani Elżbieta. – Klientki przychodzą już po konkretną rzecz, zachęcone zdjęciami i filmikami. – Nie zawsze w sklepie znajdzie się odpowiednią bluzkę czy bieliznę, a na filmiku pokazuję cały asortyment i spokojnie można się przyjrzeć – wyjaśnia właścicielka sklepu. – Klientki mnie chwalą, podobają im się moje filmiki, więc będę to robić na pewno cały czas. Dzięki temu mam też klientów spoza miasta, nawet z Niemiec. Umawiam się wtedy na wcześniejszą płatność lub za pobraniem i wysyłam pocztą – opowiada. 

Kamelia Franek z Saloniku Odzieżowego Kamelia RK filmiki zaczęła nagrywać w grudniu 2020. Najpierw dużo czytała na temat sprzedażowych transmisji internetowych, poznawała tajniki marketingu w internecie, by po zakupieniu specjalnego stojaka z lampą je rozpocząć. – Przygotowania trwają dosyć długo – przyznaje pani Kamelia. – Muszę przygotować odpowiednie stylizacje, w które się z koleżanką przebieramy. Oczywiście musimy zadbać o swój wizerunek, żeby transmisja była przyjemna dla odbiorców tłumaczy podkreślając, że aby prezentacja sprawnie przebiegała, muszą być minimum trzy osoby. – Dwie dziewczyny prowadzą naprzemiennie prezentację, jedna się przebiera, druga prezentuje przygotowaną wcześniej stylizacje, a trzecia koleżanka w tym czasie nadzoruje komentarze. Odpowiada na pytania od razu, bo stylizacje się zmieniają, a pytania przychodzą do nas z 15-sekundowym opóźnieniem. Miałyśmy do tej pory dwie takie dwugodzinne transmisje, do których przygotowania trwały długo. Przed transmisją dwie godziny i po zakończeniu również dwie godziny. Po zakończeniu transmisji trzeba jeszcze odpisać na pytania, poopisywać towar, sprawdzić, który ma być odłożony, a który wysłany – wyjaśnia pani Kamelia. 

– Taka transmisja to jak dobry trening na siłowni – śmieje się Kamelia Franek. – To też zawsze stres, wyjście ze strefy komfortu, narażenie się na oceny naszego wyglądu. Czasem pojawiają się niemiłe komentarze, na szczęście rzadko – opowiada. – Cały czas pracuję nad jakością naszych filmików, proszę o opinie klientki. Dzisiaj jest bardzo duża konkurencja, również w internecie trzeba zadbać o miłą atmosferę, by klientka oglądając filmik wieczorem z kubkiem kawy, czy kieliszkiem wina czerpała z niego przyjemność. Trafiamy przede wszystkim do naszych stałych klientów, jednak za każdym razem dzięki udostępnieniom naszych postów pojawiają się nowi, z całej Polski. Planujemy cotygodniowe transmisje, oczywiście o stałej wieczornej porze – podkreśla właścicielka. Dodaje, że lubi nowe wyzwania, a takie przed jej branżą stawia zmieniający się świat. – Trzeba iść z duchem zmian i uczyć się nowych rzeczy – zaznacza na koniec. 

AS

GRODZISK - Sprzedajemy w sieci i razem damy radę! Jak właściciele sklepów idą z duchem czasu - myregion
Podziel się informacją ...
  • 122
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    122
    Udostępnienia

Zobacz inne

Więcej w GRODZISK