NewsNOWY TOMYŚL

Nowy Tomyśl reklamuje się w… Koszalinie. Burmistrz: Zachęcamy słuchaczy, by do nas przyjechali2 min na czytanie

News - Nowy Tomyśl reklamuje się w… Koszalinie. Burmistrz: Zachęcamy słuchaczy, by do nas przyjechali - myregion

Gmina Nowy Tomyśl od kilku lat emituje spoty reklamowe w Radiu Poznań, ale i w innych rozgłośniach. Należą do nich: Radio Zachód (lubuskie), Radio PIK (kujawsko-pomorskie), RMF MAXX (Dolny Śląsk), Gra Wrocław (Dolny Śląsk), Radio Koszalin (zachodniopomorskie) i Radio Elka (wielkopolskie). 

Jak wynika z informacji przekazanych przez urząd, w grudniu ubiegłego roku najwięcej reklam wyemitowano w Radiu PIK, które obejmuje swoim zasięgiem m.in. Bydgoszcz. Na 85 emisji wydano 1 tys. 476 zł. Drugą lokatę pod względem ilości opublikowanych reklam zajmuje Radio Koszalin. Tuż przed świętami spot o Nowym Tomyślu „puszczono” na antenie 60 razy, co kosztowało 2 tys. 706 zł. Na podium jest jeszcze Radio Zachód obejmujące zasięgiem gminy wokół Zielonej Góry. 26 emisji reklamy przygotowanej przez urzędników nowotomyskiego ratusza kosztowało 1 tys. 845 zł. Pozostałe stacje, takie jak Radio Elka, Radio Poznań, Gra Wrocław i RMF MAXX wyemitowały z kolei po 25 spotów. Ceny zaczynały się od 984 zł (Radio Elka), a kończyły na 1 tys. 476 zł (Radio Poznań). 

Jak tłumaczy burmistrz Włodzimierz Hibner, gmina Nowy Tomyśl od kilku lat korzysta z takiej formy promocji, a akcje tego typu są prowadzone na przełomie roku. – Dzięki prowadzonym w ten sposób działaniom marketingowym, czy wręcz nawet z zakresu public relations, informacja o walorach turystycznych gminy Nowy Tomyśl, wydarzeniach kulturalnych i sportowych, a także o istotnych przedsięwzięciach jest rozpowszechniona zarówno w skali województwa wielkopolskiego, jak i również poza jego granicami – wyjaśnia Włodzimierz Hibner. 

W ocenie burmistrza, dzięki temu, słuchacze rozgłośni radiowych mają możliwość poznania gminy Nowy Tomyśl (słuchacze m.in. w Koszalinie, Bydgoszczy czy we Wrocławiu – przyp. red.). – Wszystkie wymienione wyżej przedsięwzięcia mają na celu zachęcenie słuchaczy spoza Nowego Tomyśla do przyjazdu do naszej gminy, a w niektórych przypadkach nawet stanowić impuls do przeprowadzki na nasz teren – zaznacza burmistrz. Włodarz wskazuje również, że dla lokalnych mieszkańców „radiowe spoty reklamowe mają na celu pogłębianie tożsamości z gminą, która jest ich miejscem zamieszkania”. 

Krytycznie do takiej formy promocji odnosi się radny Tomasz Antuszewski. – Wolałbym, aby burmistrz zaproponował mieszkańcom coś konkretnego. Nie rozumiem, co oznacza pogłębianie tożsamości z gminą za pomocą spotów radiowych – mówi radny. Podkreśla, że w jego ocenie reklamowanie Nowego Tomyśla w dużych miastach jest bezsensownym wydatkowaniem pieniędzy, bo gmina nie ma prócz kosza zbyt wiele do zaproponowania. – Nie do sprawdzenia jest to, czy przyjechał do nas ktoś z Koszalina czy z Bydgoszczy, a ja osobiście nie spotkałem nikogo, kto dzięki reklamie odwiedziłby Nowy Tomyśl. A tym bardziej u nas zamieszkał – podkreśla Tomasz Antuszewski.

ŁR

Podziel się informacją ...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zobacz inne

Więcej w News