EXTRANews

Na upały i na zdrowie – ogórki! Czy wiesz, że można z nich zrobić nawet lody?2 min na czytanie

EXTRA - Na upały i na zdrowie – ogórki! Czy wiesz, że można z nich zrobić nawet lody? - myregion

W upalne dni każdy szuka ochłody i to nie tylko tej w postaci cienia. Basen z chłodną, ale nie zimną wodą jest świetny, ale – by utrzymać optymalną temperaturę ciała i nie dopuścić do przegrzania, organizm potrzebuje też nawadniania „od wewnątrz”. Czym się ratować, gdy czujemy, że kolejny łyk jałowej wody nie przejdzie nam już przez gardło?

Z pomocą przyjdzie nam ogórek. Ten niezwykle cenny owoc często bywa niedoceniany w naszej codziennej diecie, a to poważny błąd. Nie dość, że smaczny i zdrowy, to jeszcze dietetyczny. 100 g zielonego ogórka bez skórki to tylko 12 kcal, a ze skórką 15 i ma bardzo niski indeks glikemiczny – 15, więc można go chrupać do woli i polecane są cukrzykom. Są przebogatym źródłem witamin i minerałów, i wspomagają odchudzanie, nie powodując niedoborów ważnych składników odżywczych.

Zawarte w ogórkach substancje odżywcze sprawiają, że mają one liczne właściwości prozdrowotne w tym przecinowotworowe, pomagają regulować ciśnienie krwi, obniżyć poziom cukru oraz cholesterolu LDL. Zapobiegają też zgadze, łagodzą dolegliwości związane z refluksem i wspierają oczyszczanie jelit oraz odkwaszanie organizmu. Chronią komórki przed starzeniem się i obniżają ryzyko rozwoju choroby Alzheimera, wpływają na redukcję stanów zapalnych i poprawiają kondycję stawów.

Ogórki faktycznie pozbawiają inne produkty witaminy C i stąd mit, że nie powinno się ich jadać z bogatymi w witaminę C papryką, pomidorami czy natką pietruszki. Naprawdę jednak, by doszło do takiej reakcji musiałby „spędzić ze sobą” dużo czasu w sałatce albo na kanapce przed ich zjedzeniem. Więc…

Kilka plasterków można dodać do wody, nawet z cytryną lub świeżymi owocami, co nie tylko zmieni jej smak, ale też dostarczy organizmowi cennych witamin i minerałów. Są świetnym składnikiem lekkich sałatek, chłodników, a nawet można z nich zrobić sorbet, czyli – lody! Można je wówczas „doprawiać” innymi owocami, w efekcie uzyskać mniej kaloryczną bombę witaminową (bo np. sama truskawka to ponad 30, a malina ponad 50 kcal w 100 g), która – przypominamy, powinna zostać zjedzona zaraz po przygotowaniu!

EI

Podziel się informacją ...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zobacz inne

Więcej w EXTRA