GRODZISKNews

Jak być fit w czasie lockodownu? Pytamy trenera, Piotra Bosackiego2 min na czytanie

GRODZISK - Jak być fit w czasie lockodownu? Pytamy trenera, Piotra Bosackiego - myregion

Nie możemy chodzić na siłownię, gdzie pod okiem profesjonalnego trenera moglibyśmy zrzucić poświąteczne kilogramy. Zapytaliśmy Piotra Bosackiego, trenera personalnego z siłowni Behapowiec Gym w Grodzisku, jak samodzielnie zaplanować aktywność fizyczną w tych trudnych czasach.

– Jeżeli dysponujemy w domu jakimkolwiek sprzętem typu bieżnia, rowerek, stepper, orbitrek, sztangi, hantle czy też ławka, to wystarczy nam odpowiednio ułożony przez specjalistę plan, najlepiej kilka lekcji pod jego okiem na początek – mówi Piotr Bosacki. – Oczywiście w przypadku braku możliwości kontaktowania się z trenerem w cztery oczy pozostają nam sprawdzone kanały instruktażowe np. na Youtube – informuje trener. Wyjaśnia, że jeżeli nie chcemy przeznaczać znacznej sumy na sprzęt, to warto zakupić chociażby gumy oporowe, dzięki którym będziemy mogli wykonywać trening całego ciała. – Oczywiście świetnym wyjściem z sytuacji jest trening z własną masą ciała i ćwiczenia typu pompki, przysiady, wykroki, napięcia brzucha – zaznacza pan Piotr. – Ale trzeba pamiętać, żeby nie katować za wszelką cenę mięśni brzucha milionami powtórzeń tzw. brzuszków, bo szybciej zobaczycie siebie u fizjoterapeuty z powodu możliwości wystąpienia dyskopatii, aniżeli w dobrej formie – upomina. 

-To, że akurat na brzuchu odkłada się najwięcej tłuszczu nie oznacza, że robiąc same brzuszki spalacie tam tłuszcz, bo coś takiego jak miejscowe spalanie tkanki tłuszczowej po prostu nie występuje – podkreśla trener. Zaznacza, że ciało poddane treningowi i diecie samo decyduje, skąd pobiera tkankę tłuszczową. – Osoby z nieco 

lepszą kondycją mogą spróbować tabaty, czyli intensywnego treningu interwałowego. Warto oczywiście w miarę możliwości wychodzić na spacery – mówi Piotr Bosacki, który ma też propozycje dla osób z nadwagą. – Pamiętajcie, że aby schudnąć, wbrew obiegowej opinii, wcale nie trzeba biegać. Bieganie jest świetną forma spalania kalorii, ale dla osób, które: po pierwsze mają idealną wagę do biegania, po drugie potrafią biegać i po trzecie mają obuwie do biegania. W celu zrzucenia nadmiaru kilogramów wystarczy wam zbilansowana dieta (w żadnym wypadku głodowa, która może was narazić na kłopoty m.in. z tarczycą) oraz codziennie szybkie spacery. Na początek radzę wszystkim zrezygnować z używania samochodu w obrębie chociażby miasta. Zwiększy to znacznie waszą spontaniczną aktywność fizyczną, a co za tym idzie – spalanie kalorii – tłumaczy trener. 

Piotr Bosacki podkreśla na koniec, że najlepiej zacząć od ustalenia sobie 3 dni treningowych i się ich trzymać. – To jest lepsze niż narzucać sobie, że będziemy trenować codziennie, bo jak zaczną nam wypadać poszczególne dni treningowe przy takim założeniu, to zniechęceni zrezygnujemy, bo stwierdzimy że brak nam silnej woli. Małymi, ale systematycznymi krokami do przodu, czego wszystkim życzę – kończy Piotr Bosacki.

AS

Podziel się informacją ...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zobacz inne

Więcej w GRODZISK