NewsWOLSZTYN

Czy prawnik szuka luki w umowie, a radni chcą wycofania się z Parowozowni?2 min na czytanie

News - Czy prawnik szuka luki w umowie, a radni chcą wycofania się z Parowozowni? - myregion

Dyskusja podczas wczorajszej sesji rady powiatu rozgorzała po tym, jak radni otrzymali do wglądu wyniki audytu, który od wielu miesięcy prowadzony był w wolsztyńskiej Parowozowni. Dokument ma nie świadczyć dobrze o sytuacji w instytucji kultury i ukazywać rozbieżności pomiędzy przyjętymi planami a faktycznie prowadzoną działalnością, a przede wszystkim bałagan w dokumentacji.

Według nieoficjalnych informacji, w Parowozowni mają funkcjonować m. in. równolegle dokumenty dotyczące jednej sprawy i tej samej treści, ale o różnych datach albo nawet kilka wersji tego samego dokumentu o różnych treściach, ale z takimi samymi datami. Na części dokumentów brakuje też podpisów, a skutek jest taki, że nie wiadomo, w który z nich wierzyć i na którym się opierać.

Radni oczekują poważnej dyskusji podczas sesji, na której sprawa Parowozowni będzie jedynym tematem. Na wniosek jednego z radnych przygotowane ma zostać głosowanie, w którym radni opowiedzą się za dalszą współpracą na rzecz instytucji kultury albo wycofaniem się z umowy. Ta według jednego z jej zapisów ma być nierozwiązywalna do 2027 r., ale nad tym pochylić się ma prawnik.

Jak mówi przewodniczący rady powiatu – Janusz Mrozkowiak, decyzja o terminie posiedzenia w sprawie Parowozownie jeszcze nie zapadła, ale osobiście chciałby, by odbyło się ono jeszcze przed głosowaniem w sprawie przyszłorocznego budżetu, a to zaplanowane jest na 29 grudnia. Czy się uda?

Tymczasem rada ekonomiczna Parowozowni przyjęła w końcu plan finansowy na 2022 r., w którym zapisane zostało, że każdy z założycieli wyłoży dotację w kwocie 800 tys. zł. Każdy albo i nie, bo PKP CARGO do dziś nie odpowiedziało na najczęściej zadawane przedstawicielom spółki pytanie – czy i kiedy CARGO zapłaci bieżącą i zaległe dotacje?

W tym świetle, radni powiatowi zastanawiają się także nad wysokością dotacji dla Parowozowni, bo ich zdaniem założyciele zobowiązani są do solidarnego pokrycia różnicy pomiędzy dochodami a kosztami utrzymania. Liczą więc, że skoro mimo chronicznego braku części dotacji należnej od PKP CARGO, rok 2020 Parowozownia zamknęła na plusie, to oznacza, że dotacje są zbyt wysokie…

EI

Podziel się informacją ...

Zobacz inne

Więcej w News