NewsWOLSZTYN

Awarie parkomatów. W teorii na ich usunięcie są cztery godziny, ale w praktyce…3 min na czytanie

News - Awarie parkomatów. W teorii na ich usunięcie są cztery godziny, ale w praktyce… - myregion

W piątek pytaliśmy rzecznika City Parking Group S.A. Radosława Wilkiewicza o kolejną awarię parkometrów w Wolsztynie i usłyszeliśmy, że wina leży po stronie firmy produkującej parkometry i jej umowy z kolejną formą produkującą terminale zamontowane w naszych urządzeniach oraz że City Parking Group S.A. jest na etapie „stanowczych kroków prawnych w stosunku do producenta parkometrów”.

Radosław Wilkiewicz był zaskoczony trzecią awarią urządzeń w ciągu trzech miesięcy i twierdził, że żadne sygnały z Wolsztyna do Parking Group S.A nie wpłynęły. Radził korzystać z bilonu i wyjaśniał, że tam, gdzie awarii uległy automaty wrzutowe, mieszkańcy skarżą się, że chcieliby płacić gotówką, bo nie każdy ma kartę płatniczą… Równie zaskoczony awarią był burmistrz Wolsztyna, który przyznał natomiast, że osobiście korzysta z aplikacji.

W poniedziałek (15.03.) Urząd Miejski w Wolsztynie poinformował, że otrzymał wyjaśnienie od City Parking Group S.A. w którym firma informuje, że awaria terminali kart płatniczych została usunięta zgodnie z zapisami obowiązującej umowy. Awaria była spowodowana przyczynami niezależnymi od firmy CPG i wynikała z błędów w zdalnej aktualizacji przeprowadzonej przez firmę zajmującą się utrzymaniem oprogramowania terminali. Urząd informuje, że w piątek (12.03.), czyli po naszej interwencji, firma City Parking Group S.A. przeprowadziła ręczną aktualizację i od tego czasu nie występują już problemy z płatnościami.

W informacji tej czytamy ponadto, że zarówno pracownicy infolinii, której numer podany jest na każdym automacie, jak również pracownicy biura City Parking Group S.A. – numer telefonu także znajduje się na każdym automacie, każdorazowo przyjmują zgłoszenia telefoniczne od klientów parkujących w strefie i udzielają dokładnych wskazówek jak postępować w przypadku niesprawnego parkometru. Zgłaszaliśmy kilkukrotnie osobiście różne awarie i każdorazowo odsyłani byliśmy po prostu do parkometru. W przypadku awarii terminali to rajd np. z ul. 5 Stycznia na Strzelecką, sęk w tym, że to inna podstrefa i bilety stamtąd są nieważne w podstrefie A.

– Zgodnie z umową awarie parkometrów niezwiązane z koniecznością wymiany kluczowych podzespołów winny być usuwane w ciągu 4 godzin. Jeśli wymagana jest wymiana kluczowych podzespołów, np. płyty głównej, termin ten wynosi do 48 godzin – informuje ratusz. Przypomnijmy więc, że ostatnia awaria terminali to okres od południa w poniedziałek (8.03.) do piątku (12.03.), czyli dwa razy 48 godzin z nawiązką. Ale cóż się dziwić, skoro urząd informuje, że: „w dniach 11-12 marca do tutejszego urzędu nie wpłynęły żadne interwencje w kwestii awarii parkometrów”. Wpłynęły, nie wpłynęły, kto to teraz wie? Trzeba by zawiadamiać pisemnie i to za potwierdzeniem odbioru.

A może zamiast na infolinię, trzeba dzwonić do ratusza? Z tym, że na parkometrach nie ma stosownego numeru telefonu! – Mając jednak na uwadze zaistniałą sytuację bardzo przepraszamy za chwilowe utrudnienia w płatności elektronicznej w parkometrach – dodaje na osłodę ratusz, a Radosław Wilkiewicz z Parking Group S.A. podkreśla, że czy działa, czy nie, płacić trzeba. To jak, to najwyraźniej problem kierowców. Złośliwość? Nie! Życie!

EI

Podziel się informacją ...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zobacz inne

Więcej w News